Træningsøvelser der kan forbedre dit golfsving

Når du skal oprette et træningsprogram for at forbedre dit golfsving, skal du fokusere på øvelser, der gør din krop mere stabil og fleksibel, og derefter opbygge styrke og kraft. Forudsat at du arbejder med disse øvelser kan det være en idé at tilføje yderligere styrketræningsøvelser for at styrke dit sving. Kombiner alle 12 øvelser til en afbalanceret træning som kan klares på mindre end 30 minutter, hvis du fortsætter med at bevæge dig. Herunder vil vi komme nærmere ind på nogle af de træningsøvelser, som vi anbefaler til at forbedre dit golfsving. Her kan du også læse mere om andre øvelser, som du kan lave for at komme i form: Klik her.

Split squat

Hold to håndvægte og stød den ene fod med tæerne nedad på en bænk bag dig. Sænk det støttede ben næsten ned til jorden og derefter op igen. Hold dit skinneben og din ryg lige, mens du squatter. Skift ben efter hvert sæt. Dette forbedrer styrke i underkroppen, herunder ben, hofter, glutes osv. Derfor er øvelsen nøglen til at svinge med en stabil base.

Glutes bridge med det ene ben

Mens du sidder med ryggen hvilende på en fysio kugle, skal du strække det ene ben op fra jorden og skubbe opad med det andet. Træk dine røvmuskler sammen, løft dit bækken så højt som muligt. Hold et sekund, vend derefter tilbage til startpositionen, skift ben og gentag. Dette styrker glutes, som er de vigtigste kraftgeneratorer i golf.

Enbenet roning

Hold den ene håndvægt, og bøj din torso fremad, og balancér på det modsatte ben med den anden udstrakt bag dig. Træk håndvægten mod din torso, sænk den, og vend tilbage til en lodret position. Efter et sæt skal du skifte og gentage. Dette forbedrer bl.a. hofter, ryg og skuldre, hvilket er vigtigt for sikker deceleration af din golfkølle.

Roterende hop

Hold hænderne på dine hofter, squat og spring så højt som muligt, mens du roterer din krop så meget som muligt, gerne 180 grader. Gentag i den anden retning så hurtigt som muligt, og fortsæt med at skifte. Dette træner din krop til at brug kraft i flere dele af kroppen – ligesom med golfsvinget.

Etbenet hop

Vrid din torso mod uret, og skub derefter et ben sidenlæns, mens du roterer, så du lander med din krop vendt i den modsatte retning. Gentag i den anden retning. Dette er med til at forbedrer kroppens kraft, når golfkøllen bevæger sig igennem et stød.

 

Indlæg oprettet 30

En tanke om “Træningsøvelser der kan forbedre dit golfsving

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen